onsdag 15 augusti 2018

MTB Täby KM cup

Ikväll blev det MTB Täbys KM Cup i Löttingekullen. Det är en riktigt rolig och utmanande bana med mycket upp och ner och mycket tekniska partier.

Jag cyklade ditt ifrån jobbet så jag fick en ordentlig uppvärmning. Jag körde i H40 klassen och skulle köra 4 varv på den utslagsgivande banan.
Vi var ett stort gäng som skulle köra så det är riktigt kul.

Jag fick till en ganska bra start och var med tätten uppför startbacken.
Hängde på skapligt sen men lyckades tappa på den första långa utförslöpan då det var riktigt halt. Första gången på riktigt länge som det var lite blött i skogen.
Vi har ju varit förskonade mot regn den här sommaren.

Körde på så gott jag kunde men de framför var starkare och försvann.
Fick till tekniken lite bättre på de sista 2 varven och vågade släppa på lite mer.
Det går inte återhämta sig så mycket på den här banan då det antingen är uppförsbacke eller teknisk utför så den tar ut sin rätt.

Efter målgång så var det bara att cykla hem.

Tog ett varv uppför Väsjöbacken på vägen hem för att se om jag orkade sätta någon tid efter 45 minuters tävlande.

Blev varken dåligt eller bra men jag kom upp på 3:25 så jag får vara skapligt nöjd.

När jag kom hem så tyckte min Garmin EDGE att jag nog hade tagit i lite för mycke. Den ordinerade mig 4 vilodagar efter det här passet.




Inga kommentarer: