söndag 19 augusti 2018

Garmin Vector 3 pedaler

Idag blev det ett första test av mina nya Garmin Vector 3 pedaler.
De var bara att skruva på och riktigt skönt att slippa den stora poden som hängde ut som det gjorde på föregångaren.
Inte så stor risk att man smäller i dem nu när sensorn sitter i axeln.

Blev bara en lugn tur till Skålhammra och hem via Upplands Väsby. Var trasig i benen sen Midnattsloppet igår så det fick räcka.

Körde dock en intervall på slutet. Det blev min gamla hederliga 30 sekunders backe uppför Strandvägen.
Kom upp på 30 sekunder med en snitteffekt på 921 watt och ett max på 1301 watt.
Såg sen att jag fått lite konstiga värden under turen.
Hade 61% på mitt vänstra ben och 39 på högra och i vanliga fall har jag haft ganska jämt runt 49,51
Såg sen att jag glömt och kalibrera pedalerna när jag stressade ut idag så jag hoppas det bara var det som var fel.

Finns hur mycket data som helst att läsa av. Ska testa lite mer i morgon och se vad för värden jag får ut och om det blev bättre efter kalibreringen.



Inga kommentarer: