måndag 20 augusti 2018

Skeppsholmens GP

Idag var det dags att testa min Trek Émonda SLR 8 Disk. Har inte blivit så mycket tävlande på racer då det har varit förbjudet att köra med skivbromsar fram till första juli i år.
Men nu var det dags att testa den på en av de hårdaste GP banorna i alla fall i Stockholm.

Banan var helt omgjord sen förra året då de höll på att gräva och bygga på den gamla banan så nu blev det lite kurvigare plus en längre backe.

Då min form har varit helt kass i år pga av byte till insulinpump så hade jag anmält mig i B-klassen.
Vi skulle köra 30 minuter + 2 varv.

Jag kom iväg ganska bra i starten och lyckades hålla mig framme ett par varv men sen var jag rökt.
Jag har verkligen inte krafterna för alla igångdrag som behövs för att kunna hänga på här. Det var ganska oroligt i klungan de första varven också med hårda inbromsningar i den branta kurvan innan målbacken så jag körde nog slut på mig där också.

Lyckades hänga i lite över 20 minuter men sen tog krafterna helt slut och jag blev varvad. 
Det ska inte hända i vanliga fall men i år så har jag inte det där lilla extra när jag börjar bli trött.

Stannade kvar och såg lite på damerna och A-Klassen som körde.

I A-Klassen var det total dominans av Ryska Posten. Efter bara något varv så gick 5 stycken ifrån Ryska Posten loss och bara trumma på.

De varvade alla utom 2 som precis klara sig. Ren utklassning.
Rickard Larsén fick ta vinsten i en samlad klunga uppför backen.







Inga kommentarer: