måndag 8 april 2019

Hårt långt och riktigt fint

Idag blev det ett till riktigt hårt och långt pass. Hela 15 mil fick vi ihop idag.

Kändes helt ok i början och jag hängde med skapligt bra i den första kortare branta stigningen.
Hade tagit lite mindre insulin till frukosten idag då jag blev så låg förut. Tog 5 ie istället för 7.
Var lite hög runt 10 när vi började köra och tänkte att det går säkert ner när vi börjar köra hårt i bergen.

Erik Vrang matta på i en lång slakmotta och då var jag fortfarande med. Men efter ca 5 mil så kom det en lång lite brantare uppför på runt en mil och då tog det tvärrslut i benen.

Tappade klungan men sen kom en snäll MTB cyklist på elcykel och hjälpte till att puta upp mig. Det måste varit bra kräm i den cykeln för jag låg nästan på 300 watt men fick ändå en bra skjuts.

Han var snäll och puta tillbaka mig till klungan men efter någon km så tappa jag igen.

De väntade som tur var på toppen innan det var dags att köra ner och äta lunch.

När jag kom ner så hade mitt blodsocker stigit till 19, hur fan är det möjligt när jag har kört hårt i över 3 timmar och bara druckit vatten. Inte så konstigt att jag kände mig extra seg.

Blev en god tonfiskmacka och fanta till det. Tog bara 6 ie då det kommer bli hårdkörning igen sen. Det är mindre än vad jag brukar ta bara för att få ner blodsockret ifrån 19 i vanliga fall och nu pt jag en hel del på det också.


Vi drog vidare till nästa stora stigning men mina ben ville fortfarande inte vara med. Andreas var snäll och åkte med mig då jag tappa resten av klungan.

Nu sjönk mitt blodsocker helt plötsligt också. Verkade som både frukost och lunch insulinet började verka nu helt plötsligt 4,5 timma senare. Nu fick jag dra i mig hela sportdrycksflaskan och 5 bars och en banan för att över huvud taget hålla mig över ytan. 
Fatar inte varför jag var så hög innan lunch och sen blev så låg trots lite insulin efter lunch.

Vi kom tillslut upp till toppen igen där alla stod snällt och väntade.
Blev en liten fika där innan det var dags att rulla hemåt igen.
Nu var det roligaste kvar att få bränna på nerför och nu med nya och fräscha bromsar både fram och bak. 
Så grymt roligt, riktigt värt allt slitt uppför.
Blev en kort film på en bit av sträckan.



150 km och 5:38 i rulltid senare så var vi äntligen hemma. 
Nu är man lagom mör i benen

Inga kommentarer: