söndag 18 juli 2021

Då var man påväg hem igen efter en hektisk vecka i Järvsö

Idag var det sista dagen här i Järvsö. Den veckan gick fort. Har varit en riktigt spännande och hektisk vecka här.
Mycket har jag lärt mig och har blivit ett gäng erfarenheter rikare.
Jag fick en del pickar för att jag körde i fullt lyckraställ  men det bjuder jag på.

Något som jag måste ändra är ett par skor med klossar närmare hålfoten. Det var nästan krampkänning i vaderna av att stå och parera alla stötar nerför.

Jag trodde också vi skulle köra 2 varv per strecka för jag har för mig att jag sett 2 tider förut på andra resultat. Det var tur det bara var 1 annars hade det tagit grymt lång tid och den där backen hade nog gjort slut på de flesta.

Sen får jag öva mer på branta och stökiga partier och lära känna cykeln bättre. 
Den är ju mycket mer förlåtande än vad jag är vann vid och när jag trott att det ska gå åt helvete så har den bara greppat och kört över.

Sen är det den vanliga teknikträningen med att få mer tyngd på framhjulet och hitta bromspunkterna och rätt viktfördelning.
Jag vet hur det ska vara i teorin men det blir inte alltid rätt i praktiken.

Idag har det blivit en promenad upp till Järvsöklacken med familjen.

En fin promenad på 4 km och några höjdmeter och med riktigt fin utsikt.

Blev en liten fika där uppe innan det var dags att knatta ner igen. Skönt med lite frisk luft och fin natur.

Sen var det dags att städa ur torpet och säja hejdå till katterna innan vi skulle hemåt igen.


Vi passade på att hälsa på Stefan och Madde som har sommarstuga vid Valsta påväg hem också då det låg i närheten.


Kul och träffas då det var ett tag sen vi sågs.




Inga kommentarer: