söndag 25 juli 2021

Dubbla betablockerare på dagens race

Idag skulle det vara träningsrace vid Högdalstoppen. Tänkte jag skulle få ett riktigt distanspass också så jag cyklade ditt.


Vi skulle ta ett uppvärmningsvarv innan start och jag kom inte långt då jag skulle cykla ner för första A-Linjen. Det var någon spik eller annat vasst i spåret för jag fick bakhjulspunktering och det var ett ganska stort hål i ytterkanten av däcket så det var ingen genomslagspunktering.

Lagade och hoppade in på spåret lite längre fram där jag möte upp de andra.
Märkte att något var konstigt för jag kunde inte ta i och pulsen kom knappt över 120.

När starten gick så stod jag nästan parkerad och hade ingen chans att hänga på.

Försökte köra på men när jag märkte att jag inte ens klara av att cykla upp för backarna så förstod jag att något var fel.
Jag kom på att jag var osäker igår om jag tagit mina betablockerare då det varit lite stressigt sista tiden så jag tog en till.
Det visade sig såklart att jag redan tagit en så det blev dubbla doser.
Fyfan vad svag man blev.

Stannade och tog lite foton i stället. Här har vi veteranvärdsmästaren Tommy.


Riktigt fin utsikt ifrån toppen också. Dock riktigt varmt idag och med den brutalt utslagsgivande banan så blev det extra hårt.

Cyklade hem sen så jag fick ihop 4:13 h effektiv tid i värmen så det blev ett ganska långt och hårt pass.

Sen var det bara att packa ihop lite snabbt då vi skulle ut på kryssning igen, den här gången till Gotland.
Tog en sväng förbi Cykloteket och köpte ett par Oakley Plazma Black Prizm Trail då de hade rea på Oakley glasögon.



Mycket och god mat som vanligt.


Riktigt fint och varmt uppe på däck också.




Inga kommentarer: