fredag 30 juli 2021

Distanspass på racern

Idag blev det till att plocka fram racern. Skulle ta ett lugnt distanspass på 3-4 timmar.
Började med att cykla mot Skålhammra och Vallentuna och sen upp mot Kårsta. 
Var fin medvind upp ditt och behövde inte ta i allt för mycket för att ligga över 30 km/h.
Blev en snabb fika då blodsockret började gå neråt.


Efter Kårsta var det dags att vända hemåt in mot vinden. Även vädret började bli riktigt ostadigt med en massa regnmoln.
Lyckades köra undan de flesta men efter Lindholmen åkte jag in i en riktig hagelskur. Det var tur jag hade glasögon på mig för jag blev helt blästrad.
Det höll som tur var i sig bara några km sen blev det fint igen.


Lyckades hålla mig undan regnet nästan hela vägen hem sen men efter Upplands Väsby så körde jag in i en till liten regnskur. Den var inte lika ihärdig som tur var.
Fick ihop 100km på 3:23


När jag kom hem var det bara och ta en snabbdusch då vi skulle vidare till mina föräldrar på middag sen.
Både mamma och Eva fyller år snart så det blev en tidig födelsedagsmiddag.



Inga kommentarer: