måndag 24 januari 2022

Ny maxpuls

Idag var det dags att testa på att köra ett hårt pass för första gången sen Covid insjuknandet.
Det var nästan 2 veckor sen sist så jag har ju fått vila ordentligt i alla fall.
Planen var att köra 8 stycken 3 minuters intervaller med 1 minuts vila på strax över tröskeln.

Det kändes att jag inte tränat på ett tag. Pulsen åkte upp men jag fick slita för att hålla effekt.

Jag lyckades dock köra igenom alla intervallerna som jag skulle men på sista så fick jag en ny maxpuls för mig sedan jag började med betablockerarna.
På sista minuten låg jag runt 170 och maxade på 172.
Börja undra om jag glömt ta tabletterna igår men jag är helt 100 på att jag tog dem innan jag gick och la mig.

Mycket vila brukar dock göra att det är lättare att få upp pulsen så det kan nog stämma ändå.
Synd att effekten inte riktigt återspeglar pulsen men så brukar det också vara när jag har vilat mycket.
Var skönt att få ta i lite gran i alla fall.

Var en sväng till Cykloteket också. De hade gjort ett fantastiskt jobb med min Emonda som varit på service och fått nya lager och styrlinda och lite rekond.

Nu är den raceklar och förhoppningsvis får jag komma iväg på lite träningsläger vid Calpe senare med den.



Inga kommentarer: