onsdag 31 maj 2023

KM cup Rösjön

Ikväll var det MTB Täbys KM cup vid Rösjön.
6 varv skulle köras på en ganska kuperad och kort bana på 2,3 km.

Jag kom iväg lite segt i starten och hade svårt att komma upp i fältet. 
Hamnade med Johan, Rudiger Johan Lindestaf  och en till. 
Jahan drog iväg i den halvlånga backen och jag hade inget att svara med. Lyckades hänga på de andra men Rudiger sprätte till på nästa varv i backen och jag lyckades åter igen inte svara.

Johan Lindestaf tryckte på i uppförsbacken också så jag nästa tappade men lyckades köra ikapp utför.

På 5 varvet kom Fredrik Silven ikapp och körde också ifrån uppför. Lyckades ta mig ikapp på toppen och hänga på utför.
Men när vi kom ut på grusvägen mot mål så la han in en fartöknig och jag lyckades inte hänga på.

Blev omkörd av en till på sista varvet men jag hade gett allt och får vara nöjd med resultatet ändå. 
Jag kunde inte gjort mycket mer idag. Tyckte det gick ganska bra på de tekniska partierna också.

Det var många ungdomar med idag också. Kul att det kommer så mycket folk och kör.


Avslutade kvällen med att cykla hem som nervarvning. Riktigt skönt i det fina vädret.




Inga kommentarer: