söndag 28 maj 2023

Swecup Enduro Ulricehamn

Idag var det dags för Swecup Enduro i Ulricehamn 
Jag startade 10:25 och skulle köra 8 sträckor.
Alla sträckor var ganska samlade så man kunde cykla upp för samma backe hela tiden vilket var riktigt skönt.
Kom iväg ganska tidigt i min grupp och starta bland de första.

Första sträckan gick bra och den var det inte några supersvåra hinder på.
2:a gick också riktigt bra och jag tog A spåret utan problem.
Sen kom jag till 3:e och där kom jag förbi A spåret och trodde det skulle vara lugnt efter det.
Men sen skulle man uppför en liten backe och köra igenom ett ganska snäv stenklycka och där lyckades jag kila fast bakhjulet. Fick kliva av och baka ur cykeln för att få loss den.

På sträcka 4 gick det helt ok men jag fegade alldeles för mycket.

Samma på 5:e varvet. Hade helt glömt bort hur den gick så när jag kom till A spåret som var väldigt enkelt så fegade jag ur och tog B linjen då jag inte såg hur det såg ut vid landningen.

På 6:e varvet var det en riktig trampsyräcka. Där kom jag igång skapligt och lyckades ta droppet som jag trodde skulle komma på bana 4:a.
Fegar dock fortfarande alldeles för mycket.
Det är ganska bra grepp överallt och mycket doserade kurvor där det går att trycka fast cykeln, men jag vågar inte riktigt släppa på.

På sträcka 7 hade någon stackare kraschat ganska ordentligt så den stängdes av ett tag.
Fick chilla i solen där tills den skulle öppna upp igen.


Den sa alla att det skulle vara en riktig brant i början och jag kom inte riktigt ihåg hur den såg ut så jag fegade lite som vanligt. 
Var en hel trampa på den också gick helt ok men fegade alldeles för mycket.

Sen kom den sista och mest tekniska sträckan.
Den var både brant och hade en massa hopp och snäva kurvor.
Lyckades ta de 2 första hopp på A hoppet mot slutet tog jag dock B linjen då jag inte tog den förut.

Hörde att någon började komma ikapp mig på slutet. 
Försökte vara snäll och hålla undan men lyckades då krascha då det var så brant på slutet.
Fastnade i ett träd och några buskar och fick inte loss cykeln.
Fick springa ner de sista metrarna till mål sen.

Fick inget resultat att skryta med. Känner att jag fortfarande är riktigt ringrostig och alldeles för feg. Många av tekniska partierna fegbromsar jag alldeles för mycket på trots att jag har bra grepp. 
Måste lära mig att släppa på mer då cykeln klarar mycket mer. 
Fullständiga resultat finns här ifrån Swecup Enduro Ulricehamn.

Tommy och Fredrik ifrån klubben körde riktigt bra och kom 1:a och 2:a i sina klasser.





Inga kommentarer: