tisdag 30 juli 2024

Hopp och lek med Oskar i Les Gets

Idag blev det 2 downhillpass. Körde först själv på morgonen upp mot Avoriaz.
Tänkte jag skulle se om jag kunde sätta någon tid på den röd Racine Carrée.

Blev dock 2 sekunder ifrån mitt rekord ifrån förra året.
Dock så missade jag ganska rejält på ett av de brantare och stökiga partierna så det ska nog gå att slipa till här i veckan.
Sen gjorde jag ett försök på den blåa Stand High Patrol och där lyckades jag förbättra mig dock bara med 3 sekunder.
Men skönt att det gick bättre där, finns en del att slipa på där också helt klart.
Tittade lite på den svarta banan också (Hattock) men det var lite för stora hopp för att jag skulle våga testa.


Blev hem och käka innan jag och Oskar skulle ut till Les gets och hoppa lite.


Där körde vi Tomawak och La Roue Libre som är flowiga och kurviga banor med fina plattåhopp.
Lyckades sätta personbästa där också men har inte riktigt gett järnet där förut och det fanns en hel del att förbättra nu också. 
Men det var kul och gasa lite.
Oskar körde på riktigt bra. Vi tog ett race där han fick lite försprång men jag lyckades inte köra ikapp honom.

Kul att han börjar våga gasa lite mer nu också.
Blev ett par race där Oskar vann alla.

Inga kommentarer: