söndag 8 september 2024

Capital Enduro Series Ekerö

Idag var det dags för Capital Enduro Series Ekerö. Det var första gången jag kört enduro där.

Det blev lite kortare än det var sagt ifrån början då vi inte skulle köra bana 3 som jag nästan missade igår då jag cyklade uppför den.

Jag värmde upp med att köra bana 1,4 och 5 då de var de brantaste och svåraste banorna.
Sen vid 11:25 var det dags dra igång.

Jag märkte att jag hade behövt köra mer på banorna för jag fegbromsa alldeles för mycket.
Bana 1 var ganska enkel tekniskt den var bara brant och lite tight på sina ställen men det var bra grepp överallt.
Bana 2 var flackare men hade mycket tramppartier så den var klart jobbigast konditionsmässigt.

Bana 4 var också riktigt brant och riktigt tight på sina ställen. 
Den hade en hel del små stenkistor som jag bromsade alldeles för mycket på. Tror bara man hade kunnat halvhoppa över dem. 

Sen kom 5:e banan som jag inte riktigt kom överens med. Den var riktigt brant och smal och hade tighta kurvor som var lite småkluriga att komma runt.
Vågade inte riktigt släppa på när jag inte riktigt viste om jag skulle få stop på grejorna. Det var dock ganska bra grepp ändå.

Sen var det bara att börja om ifrån början igen. Vädret var riktigt fint och banorna var snustorra och fina. 
Men värmen tog ut sin rätt du det var ganska brant att cykla uppför.
Blev många flaskor vatten idag, hade nog behövt någon vätskeersättning också för jag kände mig ganska urlakad på slutet.

Var riktigt kul och köra på nya banor, lär nog bli någon tripp hitt igen och testköra lite.
Fullständiga resultat finns här.
Riktigt grymt arrangemang ifrån CES och Ekerö MTB.

Inga kommentarer: