måndag 2 september 2024

Enduroträning Vallentuna

Ikväll blev det enduroträning med MTB Täby vid Vallentuna.
Jag, Peter och Tomas mötes upp och åkte härifrån Sollentuna. 
Ikväll blev det 3 sträckor som skulle köras med lite olika hinder och teknikinriktningar.
Det som det kördes mest på var hoppleden.
Jag lyckades ta det första stora men gapphoppet på slutet vågade jag inte ta.


Sen var det en kurvig bana som hade lite olika spåralternativ.
Den hade också några gaphopp på slutet.
Jag hade dock missat det sista och trodde det bara var ett dropp när jag körde bakom några ungdomar och Tomas.
Jag såg det alldeles för sent och han precis nitta då jag hade för låg fart för att komma över.

Det var riktigt nära ögat att göra en OTB där men jag klara mig.
Hade behövt ta det hoppet för att skaka av mig men det blev tyvärr inte av idag.
Tomas körde dock på och tog båda i ett svep.


Den där får jag komma tillbaka och ta för den ska inte vara ett problem.

Inga kommentarer: