söndag 29 september 2024

Isaberg Swecup Enduro

Idag var det dags för Isaberg Swecup Enduro. Nu hade det torkat upp ganska bra och det var riktigt fint väder..

Första banan så var jag ganska ringrostig. Gasa på ganska bra i början men när jag kom till den skarpa högersvängen så försvann hjulen och jag la mig på backen som en upp och nervänd skalbagge med cykeln över mig och kom knappt upp. 
Tog ett tag innan jag var uppe på cykeln igen. Lyckades hålla mig på hjulen resten av banan sen men hade tappat mycket tid.
På andra banan så var det många tighta svängar på skrå.
Hade svårt att hitta flytt men kom ner på hjulen.
Hade lite hög fart på slutet och han knappt bromsa in inför vänsterkurvan.

Sen var det dags för 3:e som jag hade haft lite problem
Igår med ett highlinesppr på slutet. Den gick dock bra så det var skönt.
Nu började de långa banorna med mycket trampa. 


4:e banan var svår i början då det var både halt och tight och jag lyckades göra min andra krasch för dagen.
Fastnade i ett träd men kom upp på hjulen ganska snabbt.
Gick lite hackigt resten av banan.

På 5:e banan tyckte jag att jag inte gjorde några stora missar. Tog alla linjer som jag hade svårt med igår och hade gsnska bra flytt. Hade väll inte världens bästa pulver i pockarna med den här och 3:e banan var det som gott bäst hittills.

Sen var det dags för den sista och svåraste banan. Målet var att bara ta sig ner. Hade tittat på en massa alternativspår i kurvorna men ville inte köra på något nytt som jag inte testat förut och tog det säkra före det osäkra och körde det jag kört förut även fast det var torrare nu.

Kom ner på hjulen men fegbromsade alldeles för mycket, men skönt att jag klarar den helt.
Blev inget superresultst men jag tyckte det gick hyfsat yrots 2 krascher. Fullständiga resultat finns här.

Vi stannade och såg lite på när tävlingsklasserna körde sista sträckan. Det gick lite fortare där än när jag körde.


Kul och se olika spårval och bromspunkter.


Det går galet fort för en del.

Inga kommentarer: