söndag 1 september 2024

Då var Ulricehamns SWE Cup Enduro

Idag var det dags att köra Ulricehamns SWE Cup enduro.
7 roliga banor stod på schemat.

På första gick det riktigt bra i början ända ner till efter A linjen som gick bra också.
Men på slutet så branta det till och jag kom in snett i en kurva och körde nästan ur och lyckades inte hitta något bra spår efter det.
Det var lite mer dammhalt än igår.
På andra så gick det skapligt men jag fegade alldeles för mycket.

Sen kom vi in på 3:e som jag hade lite svårt för igår.
Nu gick det riktigt bra i början och det flöt på bra till efter den knixiga högerkurvan som många körde ut på igår.
Men sen hade det blivit riktigt uppkört och dammhalt på det branta partier på slutet och jag körde ur och fick krama ett träd.
Lyckades inte riktigt komma på banan efter det utan sladda ner i mål.

4:e banan var det inga större konstigheter på. Det var några branta partier och den skarpa högerkurvan lyckades jag ta skapligt.

5:e banan var riktigt rolig med en hel del upp och ner och rollers och branta drops.
Gjorde inga större misstag på den men jag fegade alldeles för mycket på alla branta partier för det var ganska bra grepp på dem.

Sen var det dags för 6:e banan som jag hade lite problem med igår. 


Där gick det ganska bra i början och jag tog alla A linjerna utan problem.
Sen kom man till uthoppet där man kunde köra över en stor sten för att få ett rakare spår.
Jag kom in lite snett och landade nästan på en sten och höll på att sladda ur.
Lyckades dock rädda upp det och kunde köra emellan de 2 stora stenarna efter som man egentligen skulle hoppa över.

Sen var det dags för 7:e och sista banan.
Där gick det bra i början igen och hade skapligt flytt ut efter första hoppet. 
Men innan andra hoppet på slutet var det en del knixiga och branta partier och där fega jag ur och bromsa ut mig flera gånger kändes det som. 
Tog sista hoppet utan problem i alla fall.

Det var sjukt roliga banor och riktigt grymt arrangemang. Men här märks det att jag behöver öva på branta och tekniska partier så jag inte fegbromsar så mycket.
Blev inget resultat att skryta om men jag klara mitt mål att köra alla A linjer så det var riktigt skönt.

Fullständiga resultat ifrån Ulricehamns SWE Cup Enduro finns här.

Inga kommentarer: