lördag 31 augusti 2024

Test av Ulricehamn endurobanorna

Idag var det dags för test av alla banorna för Ulricehamn Swe Cup Enduro.
Det var 7 riktigt roliga banor som skulle köras.
Jag Fredrik och Magnus drog ut vid 10 tiden när liftarna hade öppnat och började köra.
Planen var att köra alla 2 varv, först ett rekvarv för att kolla alla svårigheter på banorna. Sen ett varv för att köra igenom hela banan och bara få lite feeling och gasa på lite.

Det var en hel del A och B linjer och målet för mig var att ta alla A linjerna. 
Hade fegat på 2 av dem förra året men nu tänkte jag att jag måste rycka upp mig och klara av dem.


Lyckades ta alla so mission accomplished. Som vanligt så såg de mycket farligare ut än vad det var.
Det var mycket drops och små branter och avsatser men 29” hjulen och all slaglängd på dämparna jag har svalde allt utan problem.

Det var dock ett litet parti på 6:e banan som inte var någon A eller B linje utan bara ett spårvall som jag inte klara.
Det var den här lila stenen som man kunde hoppa över.
Man kom in ganska brant nerför och stenen såg riktigt brant uppför så jag fega ur och körde emellan isllet.

Fredrik körde och det såg ju löjligt enkelt ut. Har ju kört en liknade på Löttingekullen utan problem men idag ville det sig inte riktigt av någon anledning.

Det fanns en del lite högre hopp också på 7:e och sista banan och de tog jag i alla fall. Skönt och kunna sätta dem i alla fall.


Det är verkligen sjukt roliga banor hör i Ulricehamn. De är ganska tekniska och utmanande men ändå så jag vågar ta alla A spår.
Jag känner dock fortfarande att jag måste våga släppa på mer. När jag väll kommit igenom ett svårt parti så har det känts för enkelt men ändå vågar jag inte släppa på mer.
Idag har det varit snustorrt också så vi har haft riktigt bra grepp för det mesta, lite dammhalt på sina ställen dock.

Vi avslutade kvällen på den lokala restauranger Adana Kolgrill.
Grymt god mat som man blev riktigt mätt på.




Inga kommentarer: