söndag 25 augusti 2024

Sigtuna Bike Festival

Idag var det då dags för Sigtuna Bike Festival.
Oskar ville köra också så det var kul. Han kör ju första året i P13-14 och de skulle köra 3 varv på den utslagsgivande banan så det blev en stor utmaning för honom.

Oskar är ganska teknisk och tog alla A linjer så det var riktigt grymt. Han har dock inte tränat så mycket så det höga tempot blev lite övermäktigt för honom.
Men han kämpa på bra och det är kul och se hur han utvecklas.

Sen var det min tur att köra. Hela 6 varv skulle vi köra.
Av någon anledning så har jag fått problem med blodsockret efter frukost sen semestern började.
Vet inte vad det är men den rusar iväg över 20 trots att jag inte äter mer än vanligt.
Förut behövde jag bara ta runt 4-6 ie innan jag skulle tävla. Nu fick jag ta 22 ie, det är över 4 gånger mer än vanligt.

Trots att jag tagit så mycket ett par timmar innan starten låg jag på 16,1 när starten gick.
Körde med bara en flaska vatten.
Gick dock ganska bra i starten ändå.

Men efter ett par varv börja blodsockret sjunka rejält 
Älsklingen var snäll och langade och jag fick ta någon extra sportdrycksflaska för att hålla sockret uppe.

Det var inga superlånga backar på banan men det var många små branta backar och många igångdrag och inte så många ställen man kunde villa upp sig på.
Banan är dock grymt rolig med många små hopp och doserade kurvor och en hel del roliga A linjer där man kunde känna några sekunder på att köra.
Det hade utlovats regn men det var torrt och fint hela tiden så A linjerna var inga problem som jag trodde det skulle bli.
Får vara nöjd med racet för jag tog i så mycket jag kunde och blev riktigt trött.
Resultatet var inte mycket att hurra för men det var riktigt roligt att köra.
Här är den fullständiga resultatlistan ifrån Sigtuna Bike Festival.

Stannade kvar och såg lite på eliten när de körde sen.

Kul och se hur de tacklar A linjerna också.

Det går riktigt snabbt där framme. Kul och stå på sidan och titta lite också och heja.

Riktigt grymt arrangemang med fina banor och välorganiserat.

Inga kommentarer: