måndag 5 augusti 2024

Fin utsikt vid Le Pas de l'Aigle

Idag blev det en tur upp till Le Pas de l'Aigle. En riktigt fin utsiktsplats på 2019 m höjd.
Vi tog liften upp då det var lite väll långt att gå både upp och ner.

De hade byggt ett utsprång som man kunde gå ut på så man fick en fin vy åt alla håll.


Tror vi såg ett gäng örnar där uppe också. Det var ett par skapligt stora fåglar i alla fall.

Vi var inte långt ifrån Mount Blanc som är Europas högsta berg också på över 4000 höjdmeter.

Det var riktigt fina utsikter överallt. Sånt här saknar jag i Stockholm. Vad skönt det skulle vara med lite fina utsikter där på lite höjder.


Vi tog en promenad ner sen för att få röra på oss lite gran. Möte på ett gäng kor på vägen ner också. De springer fritt överallt här.

På eftermiddagen så blev det en kort tur med Oskar till Les Gets.
Hade ett litet mål att köra den svarta hoppbanan.
Uthoppet var inget farligt och de första hoppen efter var inte större än den röda bredvid som jag kört flera gånger utan problem men här var det gaphopp och det var flera på rad med ganska kort mellanrum.
Tror jag skulle klara den utan problem men som vanligt fick jag hjärnspöken och vågade inte ta den. 

Får hoppas jag kan skaka av mig hjärnspökena snart.

Inga kommentarer: