måndag 12 augusti 2024

Då har man testat Saalbach-Hinterglemm Bikepark

Idag lyckades jag äntligen hitta till Saalbach. Skyltningen ger mer att önska då den var nästan obefintlig.
Den var uppdelad i 2 sträckor också så den var mycket längre än vad jag läst mig till att den skulle vara.

Det var dock ganska rolig och stenig/rottig stig med en del höjdmeter också så man fick kämpa lite.

När man väll kom fram så var det runt 1000 höjdmeter man skulle ner på fina flowiga stigar. 
Det var bara ett blått spår som hette Panorama-Line ifrån den första liften. 

När man kom ner kunde man köra över vägen och ta den andra liften upp till Schattberg Ost.

Där fanns det lite mer att välja på och man kunde åka ner en bit och ta liften upp till Schattberg West.
Testade en röd Sheepy Hallow line som var riktigt fin.

Sen var det dags att utmana sig lite och jag testade på den svarta X-Line som var 6,5 km lång.
Den var riktigt grym med varierad terräng. 
Så skönt att jag lyckades cykla nerför hela utan att behöva kliva av.
Det var bara här på slutet som jag ville se hur landningen var först innan jag testade att köra.
Det var absolut ingen fara utan det var bara att rulla ut och hålla i sig.

Det var en av de roligaste banorna här just för att den var utmanade men ändå körbar och riktigt roliga linjer. Trots branta och steniga partier så var den ändå ganska flowig.
Sen var det dags att köra hem igen. De där 4 dagarna gick riktigt snabbt.
Vi har haft riktigt tur med vädret här med 30 grader och sol hela tiden och sen den här vackra utsikten överallt.
Kommer sakna det här stället. Får hoppas vi kan komma hitt igen nästa år.


I morgon är det dags att börja köra hemåt igen. Vi kommer mellanlanda i Berlin. Får se hur det blir.

Inga kommentarer: