söndag 18 augusti 2024

Järfälla XCO och besök

Idag var det fullt ös som vanligt. Började dagen med att cykla till Bruket för att köra Järfälla XCO.
De hade gjort om banan lite men det var många höjdmeter som vanligt och långa branta backar.
Vi startade vid 11:10 och skulle köra 4 varv på den kuperade banan.

Det var en hård startbacke i början och jag kände direkt att det skulle bli en tung dag.
Mitt blodsocker ville inte vara med heller och låg på 22 i början trots att jag tagit runt 16 ie som är nästan 4 gånger mer än vanligt.

Hade svårt att komma upp för de branta backarna och fick svårt att återhämta mig så jag orka inte köra på utför heller.

Kunde inte äta då blodsockret var så högt så jag fick ingen energi i mig heller.

Lite synd då banan annars var riktigt rolig med den nya dragningen. Många tekniska partierna och det var tillagt ett par nya hopp också.

Det var ett gäng riktiga snabbingar i min klass. Jag hade inte mycket att säga till där om då jag knappt kom uppför backarna.

Skönt och få ta i lite igen också. Har inte blivit så mycket av det under den 4:a veckor långa semestern.

På eftermiddagen så blev det besök hos Henrik och Johanna för lite grillning.


Riktigt gott och grymt trevligt att träffa Henrik och Johanna.
Vi fastnade till kl 02 på natten då vi hade en del att snacka om då vi inte sets på ett tag. Grymt roligt.

Inga kommentarer: