fredag 9 augusti 2024

Test av Leogang Bikepark

Idag var det dags att testa Leogang Bikepark. Vi bor några km bort men det var bara en väg ditt så jag cykla.
Tog liften upp till toppen och började lite lugnt med den blåa Steinberg Line By Fox.

Den var riktigt flowig och i stort sett inga stenar och rötter utan bara en massa svepande doserade kurvor.

Sen var det dags att börja hoppa så då blev det röda Hangman 1.
Det var ganska mycket drops på den banan och det var lite över min komfortzone.

Men den här gången ville jag inte ge mig som jag gjorde på det röda roadgapet vid Avoriaz.

Stod och fundera ett bra tag och gick igenom banan för att titta på landningen på varje hopp och spårval.
Det var 4 hopp i kort följd där de blev större och större.

Efter mycket övervägande så tog jag alla hoppen i ett svep, så jäkla skön känsla när jag lyckades sätta alla.
Som vanligt så kändes det inte så svårt när jag väll kört.
Fortsatte ner och tog det mittersta av de här hoppen på slutet av den röda Flying Gangster.

Sen var planen att jag skulle försöka leta mig fram till den andra bikeparken i Saalbach. 
Enligt kartan för bikeparken skulle Asitz-Trail banan  bara vara 1,5 km.
Dock så hitta jag aldrig den och enligt Google Maps var det minst 5 km och väldigt kuperat för att komma ditt.

Fick lite fin utsikt i alla fall och möte även på hästar som var ute och gick på nästan 2000 meters höjd.

Blev några varv på banorna i Leogang innan det var dags att cykla hem.
På kvällen tog vi en tur till Leogang och gick runt lite.


Är grymt fint här.


Inga kommentarer: