fredag 2 augusti 2024

Lugn dag i bikeparken

Blev en lite lugnare dag i bikeparken idag. Det hade ösregnat halva natten igår och mina vanliga skor var dyblöta. 
Tog mina XC skor som är stenhårda och har klossarna längre fram.
Vet inte om klossarna var slut eller om det var andra klossar för nu halka jag ur pedalerna hela tiden när jag hoppa.
Åkte hem och tog en lunch och byte till mina vanliga enduroskor.
Då kändes det mycket bättre igen. 

Skulle testa den röda Racine Carrée och köra lite lugnt för att hitta nya linjer.
Den är ganska brant och stenig med en massa stora rötter.
Den har gott helt ok när jag kört på lite och man bara glidit över allt stök.
Nu märker jag hur stor skillnad det är att komma med fart om man vågar än att försöka köra lugnt ner långsamt.
Nu kom jag knappt ner när jag bara skulle rulla.
Körde på lite något varv och fick samma tid som mitt personbästa och det fanns en hel del att kapa på kändes det som. Får hoppas jag hinner sätta någon mer tid där innan man ska hem.

På eftermiddagen blev det ganska lugnt också. Vi tog en vända till Morzine centrum och käka lite glass.






Inga kommentarer: