onsdag 7 augusti 2024

Test av Les Crosets

Idag blev det en långgrunda på endurohojjrn då jag tänkte cykla in till Schweiz och testa Les Crosets Bikepark.
Blev först upp till Avoriaz och vidare bort mot Avoriaz 1800 och ner mot Les Lindarates.
Det var grymt fint upp mot Les Crosets.


Det var en riktigt lång lift upp till toppen på över 2200 meters höjd.

Tog en promenad upp till den högsta toppen för att se utsikten över alla berg.

Riktigt vackert där uppe. 

Dock så hade de inte så många banor i bikeparken.
Hittade bara 3 stycken, missade den beryktade världscupbanan. Men de spåren jag hitta var fina.
Sen var det dags att köra hemåt igen. Tog en sväng till Chátel innan jag körde vidare mot Avoiraz 1800 igen.


Påvägen hem så blev det en av mina favoritbanor Da Trail.
En röd flowig bana med en del småhopp i.


På kvällen blev det en sväng till Les Gets för en liten promenad och se på solnedgången.

Här skulle jag kunna vara hur länge som helst.

Sånt här får jag ta till vara på.






Inga kommentarer: