torsdag 26 juni 2008

Temporunda på Ekerö och bussningsproblem på Saab:en

Var ute med Stefan och Elvis och körde tempo på Ekerö efter jobbet. Jag fuskade med racer medans dom fick slita på sina MTB cyklar. Då jag körde racer så fick jag göra det mesta av dragjobbet och det kändes helt ok då jag kunde hålla ett ganska jämnt och högt tempo.
Vi körde 25min ut på Ekerö och sen vände vi och tog samma väg tillbaks.
Det gick ganska mycket lättare och köra racer än mtb. Det märktes då jag hängde av både Elvis och Stefan från min rulle. Varför kan det inte vara så på tävlingar för....??
Stefan hade kört ifrån mig i Liljeholmsbacken i tisdags så nu var det min tur att få grilla lite...;o)
Fick upp pulsen skapligt högt och det sprätte helt ok i benen också. Hoppas man har lite fart till Eksjö i helgen.

På vägen hem så råka Stefan och jag rulla förbi en stopskylt då det inte var några bilar framför eller på sidorna. Då fick en bil lepra där bakom och ställde sig på tutan. Kort därefter så kommer denna bil tutande och kör om i 60blås. I bilen sitter en fett tant som gastar till oss att trafikregler även gäller cyklar...... Ironin i det hela är att det är 30väg där vi kör. Jag säger bara ta körkort för fan kärringdjävel.....

På kvällen så hade jag hoppats på att min bil skulle vara klar med bussningarna fram då jag lämnat in den för tillsyn. Tyvärr så hade Danny som skulle monterat dom inte lyckats få på bakre svängarmsbussningen då det var grymt tight så jag fick tillbaks bilen utan att någon bussning var ditsatt. Surt sa räven, nu får jag se om jag har fått fel bussning eller om det blir till att ta fram spättet och bända dit skiten. Känns inte allt för bra...:-(

Inga kommentarer: