torsdag 13 augusti 2009

Övertid och dåligt väder

Fick en liten applikation idag som dessutom var en vendor msi som i teorin ska vara väldigt enkel att installera om utvecklarna har gjort sitt jobb rätt. Är den gjord rätt brukar det ta högst 1 timme att fixa till det för utskick. Självklart så var det några newbe-utvecklare som hade gjort den applikationen och lyckats få in alla fel man kan göra. Ska det vara så svårt att få till?
Satt och slet med den till kl 20:30 och var fortfarande inte klar när jag drog från jobbet.
Jag som hade tänkt att köra några varv på Fiskartorpet. Det blev nu inställt och jag körde raka vägen hem i stället och drog på några 15s spurter och ett par backintervaller på vägen så jag fick lite träning i alla fall.
Något som heller inte verka gå att få rätt är väderleksrapporterna.....
Kolla på nätet och där stod det 20grader och sol, titta ut genom fönstret på jobbet och det var 14 grader och hagla golfbollar. Var fan hitta dom solen någonstans?? inte var det här i alla fall.
Jag é inte bitter.

Inga kommentarer: