tisdag 25 augusti 2009

Vilodag och Stand-up comedy

Kände mig lite seg och tung i benen idag så jag tog en ordentlig vilodag från träningen. Tänkte jag kunde skaffa lite pluspoäng hos Eva när jag ändå inte skulle träna.
Så jag och Eva tog en sväng in på stan efter jobbet och gick på Comedy Fight Club.
Hela eventet skulle filmas för att sedan vissas på TV i någon kanal som jag inte vet vilken det var.
Det blev lite småkomiskt med den lilla tösen som sprang runt där nere och skulle få alla att klappa, speciellt när det blev omtagning och dom skulle dra samma skämt igen. Blev lite krystat när man redan viste vad dom skulle säga....
Men det var grymt kul ändå. Det var 4 komiker som skulle battla mot varandra i olika grenar och vi i publiken fick sitta med en liten fjärrkontroll och trycka in den som vi tyckte skulle vinna.
Stand-up komikerna fick bla en tidningsrubrik som dom senare skulle spinna vidare på, sen var det den där som jag var glad över att jag inte satt längst fram på. När dom skulle upp i publiken och värma upp gästerna. Det var inte så farligt för dom gick inte på så hårt mot enskilda personer som tur var.....;o)
Det blev den som jag tryckte in som vinnare som van totalt också med hela 41% nämligen nykomlingen Martin Lagos.
Vi avslutate kvällen med en god middag på Helenes krog.

Inga kommentarer: