fredag 19 mars 2010

Har blivit Bodypump och backintervaller idag

Var lite nya övningar på bodypumpen idag så jag visste inte riktigt hur mycket vikt jag skulle våga lassa på. Jag körde på samma vikter som förrut och det gick bra. Det var ingen villa den här gången utan nu körde vi varje muskelgrupp i ett streck i stort sett så det blev lite jobbigare. Försökte spara benen lite på slutet för att inte vara helt slut till backintervallerna sen.

Blev ensam idag så jag fick pina mig upp själv för Liljeholmsbacken. Tog den vanliga vändan på baksidan.
Äntligen så lyckades jag skrämma upp pulsen lite. Tiderna och pulsen blev

3:20 178/171
3:28 179/169
3:30 179/171
3:28 179/171
3:28 179/170

Var ganska jämna tider och nu slog jag till med att vara snabbast på första i stället för sista intervallen.
Var skönt och kunna skrämma upp hjärtat lite men benen var ganska stumma. Satt nog i lite från Bodypumpen även fast jag försökte ta det lite lugnare på benövningarna.

Inga kommentarer: