onsdag 31 mars 2010

Surt sa räven...

...det är bara att bita ihop. Pratade med Skatteverket idag angående min deklaration som jag fick hjärtstillestånd av igår.
Det verkade som dom uppgifter jag har fått varit rätt.
Hörde med Qbranch och dom har så klart dragit skatt för det jag har tjänat där så allt var rätt ifrån deras sida.
HP hade betalt skatt för dom timmarna jag hade jobbat där och den övertid jag hade så långt allt fint.

Men tyvärr så hade inte dom aktierna jag var tvungen att ta ut medräknade.
Problemet var att med både HP, aktierna och Qbranch tillsammans så översteg jag maxbeloppet och fick betala statlig inkomstskatt på förvärvsinkomst d.v.s 50 djävla procent.....

Det är tacken för att jag har jobbat arslet av mig och försökt få ihop lite pengar. Fan vad surt.
Jag får väl skylla mig själv, jag borde gått någon ekonomikurs och tagit reda på hur jag skulle förhandla upp allt när jag slutade.
Men men det man inte dör av härdar en som man brukar säga.

Det var tur att jag inte brände alla pengar på cykeln för då hade jag väl fått ställa mig i den härliga skaran med jubileumspuckon som tar SMS-lån och hamnar i Lyxfällan

Inga kommentarer: