onsdag 9 juni 2010

30 sekunders med Stefan

Idag blev det till att köra kort och hårt. Jag hade planerat in att köra 30sekunders intervaller och hade fått med mig Stefan Nilsson på det också. Från början hade jag bara tänkt att köra en 5-6st men Stefan hade satt in klockan på 10st med 4min vila emellan så det blev det istället.
Jag fuskade med racer medans Stefan körde mountainbike. Blev ju en del fördel till mig där men Stefan tog nästan starterna i alla fall men sen när jag väl fått upp farten så fick han bita i mer för att hänga på.
Fick den sedvanliga prologandningen där det kändes som lungorna skulle hoppa ut.
Men jag hade skippat Milko Fjällgyogurt Hjortron idag så spykänningarna var inte så stora idag.
Det är grymt vad slut jag kan bli på 30sekunder. Jag stod och hängde över räcket på gångvägen vid Hagabacken efter sista intervallen. Skönt och få lite sällskap när jag ska vrida ur benen så här.
I morgon blir det Fiskartorpet kl 18:00 om det är någon som vill hänga med. Det ser ut och bli Jag och Stefan men det är alltid kul om det kommer fler.

Inga kommentarer: