onsdag 18 augusti 2010

Första DM serien i MTB avklarad

Det var Tullinge SK som höll i den första DM cup tävlingen vid Skyttbrinksvägens slut idag.

De hade gjort en riktigt rolig bana som var ganska platt men en del tekniska partier och en hel del kurvor precis i min smak.

Jag lyckades inte så bra i starten idag då jag hamna bakom några som vingla lite mycket.
Kom förbi och körde upp mig lite. På slutet av banan så var det ett ganska tekniskt stenigt parti som var grymt halt och där lyckades jag få tvåhjulsställ och lägga mig i backen inte bara en gång och inte två heller utan 3 gånger av 6. Jag kom alltid med för hög fart där och trodde att hjulen skulle greppa bara jag inte bromsa just på stenen men det sket sig. Att jag inte lär mig.....
Tror jag fick ett stukat lillfinger på köpet då jag la mig lite obekvämt.


Kändes ganska bra idag men jag har inte riktigt fått fart på benen än känns det som efter hemkomsten från Canada och Norge. Men det verkar gå åt rätt håll i alla fall.

Inga kommentarer: