fredag 20 augusti 2010

Vindhem middagskryssning

Både Eva och min mamma fyller år på samma dag. Då vi var i Kanada då så kunde vi inte fira båda samtidigt så det blev idag i stället. Mina föräldrar hade bokat en middagskryssning med Vindhem och hade beställt rubbet till maten. Det blev både räkor, kräftor, tacos och dricka.
Som vanligt blev vi riktigt mätta och belåtna. Han även få se solnedgången mellan måltiderna, riktigt vakert ute i skärgården.
På kvällen så blev det dans och rock med Janne Y Duo. Dom körde faktiskt på riktigt bra. Brukar ju vara lite äldre folk på båten när vi har varit där förrut och inte riktigt samma drag.
Men nu blåste dom på ordentligt och dansgolvet var i stort sett fult med allt ifrån tonåringar till pansionärer.
Vi stanna till vid någon liten brygga efter Vaxholm och fick ta en liten promenad och få lite frisk luft.
Var ett litet men fint ställe vi stanna till på. Blev kvar där en halvtimme sen var det dags att vanka in på partybåten igen.
Nu hade Janne Y Duo växla upp tempot lite till och drog kända rock och schlagerlåtar på rad. Det var så till och med jag hoppa upp och börja dansa....;o)
Blev en riktigt trevlig kväll som jag får tacka mina föräldrar för.

Inga kommentarer: