lördag 18 augusti 2012

På väg till Hässleholm för marathon SM

Nu sitter jag, Flockhart, Ludde och Åke i Corratecbussen på väg ner till Hässleholm. Det blir än härligt lång vända på runt 52mil.
Hoppas hinna testköra lite av banan när vi kommer ner. I alla fall slutet så att jag vet hur jag ska köra vid en eventuell spurtstrid.
Sista milen kan alltid vara bra att ha kört så jag vet var jag kan sätta in eventuell attack utan att förlora så mycket på det själv.
Det såg inte ut att vara så många anmälda på Hässleholms CK:s hemsida.
Det är ju lite synd då det är en av Sveriges roligaste långloppsbanor i mitt tycke.
Snapphaneturen har riktigt mycket stig för att vara ett långlopp så det blir aldrig långa tråkiga transportsträckor på grusväg som annars är för vanligt på långloppen tycker jag.
Nu är det snart lunch och avslappning inför resten av resan ner.

2 kommentarer:

Macke Johansson sa...

Pilat och klart! Snustorr bana :)

Per Kumlin sa...

Ja det var riktigt grymt. Körde sista 5 km och endurospåren var snabba och flowiga:-)