onsdag 15 augusti 2012

Man vet att man blivit förälder när man kör 4x4 på Monarken när det är finväder ute.

Ja det där med träning och vara föräldrarledig är inte lätt alla gånger. Speciellt inte när jag ska flyttstäda och hålla lägenheten ren och fräsch medans jag ska ha koll på Oskar.
Han kan vara ett litet yrväder ibland. Man stoppar in saker i lådor och hyllor och han drar ut det lika snabbt ibland.
Men han är snäll och sött och riktigt hjälpsam ibland. Speciellt när han läger smutstvätt i tvättkorgen och skräp i sopkorgen. Riktigt duktig liten rackare man har.

Förrutom att städa har vi hunnit med till Grisslinge Havsbad. Tog med mig fenor och cyklop för att testa att dyka lite.
Min mor hängde med då Oskar skulle vara hos mina föräldrar ikväll då vi ska träffa Mäklaren.
Då fick jag tillfälla att dyka lite längre utan att behöva vara orolig för Oskar.
Det fanns inte direkt så mycket att se på botten.
Fick göra lite egna kreationer i vattnet i brist på bättre....
Det var bara runt 6-7 meters djup så det var ingen utmaning att komma ner heller. Men sikten var faktiskt ganska bra så det var kul.

På land så hitta Oskar några änder som han skulle jaga med sin banan. Anden ville smaka bananen men inte vara i närheten av en Oskar som vill klappa så den valde att fly fältet.

På kvällen så lämna jag Oskar och morsan i Farsta och hoppades på att hinna träna lite innan jag skulle träffa Mäklaren.
Då det var kort om tid så fick det bli 4x4 på Monarken. Kändes lite dystert att sitta inne när det var så fint väder ute men då det var ont om tid och jag inte hunnit träna något i veckan så fick Monarken ställa upp på lite hårdkörning.

Var grymt seg idag. Klara bara 420watt på första intervallen resterande fick jag ta en paus på efter runt 2,5-3 minuter.
Höll på att dö i värmen också. Min stackars lilla fläkt fick gå på högtryck men lyckades ändå inte kyla ner mig.

Nu till det bästa på hela dagen. Vi fick lägenheten såld till det vi ville ha för den. Fy fan vad skönt, nu kan jag äntligen koppla av ett litet tag på slutet av semestern här.
Känns som det ända jag gjort är att springa runt och städa och flytta runt saker och slänga massa skit dagarna i ända.

Nu är allt klart så i morgon ska jag unna mig ett distanspass i solen på en tid som jag vill cykla på.
Fan vad skönt det skall bli.

Inga kommentarer: