torsdag 16 augusti 2012

Distans med både sol och monsunregn

Idag blev det en skön sovmorgon till kl 10. Första gången på länge jag inte har något direkt planerat för dagen.
Tänkte jag skulle ta mig tid att köra ett långt distanspass för omväxlings skull.
Vädret såg riktigt fint ut så jag tog min Scott FOIL 10 som inte har fått gott så långt som den borde.
Körde ner mot Bornsjön och till Södertälje och vidare mot Rosenhill och Sorunda. Testade den lilla vägen ut mot ST Vika. Det var ett tag sen jag var så långt ute.
Körde förbi den där fabriken som ser ut som värsta rymdcentret ifrån en gamal sci-fi rulle.
ST Vika
Körde på mot Nynäshamn där jag stana och fyllde på flaskan.
Hade matat på skapligt och hade nästan 34km/h i snitt. Distans runda
Vid Nynäshamn började jag känna mig lite mör så jag tog ett par Enervit Gel och det gjorde susen direkt.
Kunde börja mata på lite. Tydligen hade det regnat en hel del för ifrån Nynäshamn var det ganska blött på vägarna.

Körde mot Västerhaninge och lagom till jag kom till Handen så kom värsta monsunregnet.
Fy fan vad det vräkte ner. Jag kunde knappt se någonting. På en del ställen var det så mycket vatten så det nästan gick upp till navet.
Kan säga att snittet gick ner ganska regällt efter den där renskuren.
Det regna dock inte så länge som tur var.
När jag kom till Sköndal var det nästan tort igen. Snacka om lokalt.
Kom hem efter dryga 5 timmar i saddeln och hade fått ihop nästan 16 mil.
Pulsen var ovanligt hög för mig på ett distanspass för det kändes inte som jag tagit i så mycket men den hamna på 152.
Satt fint och få ta ett riktigt distanspass i lugn och ro utan att behöva stressa hem.

Då vi fick våran lägenhet såld igår så ville vi fira det lite gran så vi tog en finmiddag på Lebanon Meza Lounge vid Hamngatan 6.
Riktigt mastig och god mat. Hur mycket som helst att välja på. Lebanon Meza Lounge.
Nu är vi mäta och belåtna igen och det börjar närma sig sovdags.

Inga kommentarer: