söndag 13 januari 2013

Då var vi tillbaka i kylan igen

Blev en tidig flight hem så det var bara att vakna vid 04:30 för att komma i tid till flygplatsen.
Vi var där ca 2,5 timme i förväg och tur var väll det för Gran Canaria airport har fortfarande inte kommit in i 2000 talet.
Jag vetefan om de ens har kommit in i 1900 talet. Det blev samma visa som föra året.
Vanliga bagaget gick helt ok men sen skulle cykeln in. Då vi var tidiga tänkte jag att det skulle vara lugnt men nejdå.
Jag var först i kön för specialbagaget så jag tänkte att nu går det nog smärtfritt. Ack så fel jag kan ha.

Fick stå där i över en timme och stampa. Försökte påkalla lite uppmärksamhet och förklarade att vi hade ett flyg att passa och ett skrikande barn som var trött.
Men de djävla nollorna kunde inte ens engelska. Hur fan kan man sätta personer i ett serviceyrke på en internationell flygplats som inte kan engelska, vilka soppor.
Tillslut fick vi in cykeln sen var det bara att springa till passkontrollen och sätta sig på flyget.
Taxfreen var ju bara att glömma. Antar att de förlorat ganska mycket pengar där när de inte kan få ordning på sina rutiner.
Känns som det borde vara väldigt enkelt att lösa om man har något mellan öronen men tyvärr verkar de inte vara så begåvade därborta.
Nu har jag gnällt kart...:-)

Allt annat har varit riktigt bra så jag ska inte klaga så mycket.
Vägarna är riktigt bra för cykling och all personal på hotellet var riktigt bra och hade bra hand om barn.
Även ute på de restaurangerna vi var utanför hotellet var riktigt trevliga mot våran lilla Oskar. Det var aldrig några problem om han sprang iväg och stoja lite gran.
Jag vill ju låta han springa runt lite och upptäcka så länge han inte river ner något eller stör några andra.
Här kommer några fina utsiktsbilder. Måste ju ha något själv att titta på här i mörkret.
























































- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: