söndag 20 januari 2013

Första uteträningen på cykel sen den 9:e december

Det har inte blivit mycket cykla ute i vinter här i Stockholm. Sist jag var ute var den 9:e december då jag tog en kort runda till Väsjöbacken.
Nu var det dags igen och det fick bli ett lugnt distanspass och leta efter lite fina vägar här runt Sollentunatrakten.
Drog iväg mot Upplands Väsby sen tog jag lite grus och småvägar mot Vallentuna och fortsatte till Täby Kyrkby och Täby.
Hittade lite löparspår men de växlade mellan löparspår och skidspår hela tiden och det var ganska mycket snö på dem så det var lite svårt att åka.

Åkte hem gamla vägen mot Sollentuna och försökte ta mig upp på Väsjöbacken igen men det var alldeles för mycket lössnö så det var omöjligt att cykla upp.
Blev ett par varv runt backen sen sicksackade jag mig hem och hade fått ihop 4 lugna timmar när jag kom innan för dörren.
Var ett riktigt skönt pass.

Här hemma har vi förökt städda upp lite och ska nu sälja iväg lite möbler som inte får plats här.
Så är det någon som är sugen på en grymt skön soffgrupp med en 3+2+1 för ynka 500 är det bara att hojta till.













Våran garderob med hatthylla och spegeldörr ska också säljas iväg. Endast 400:- hade jag tänkt mig för den.


Inga kommentarer: