fredag 11 januari 2013

Sista långrundan innan vi åker hem

Blev ett litet monsterpass på 6 timmar idag också. Brände upp till Ayacata på 1:49-1:50 någonting så det var bara en minut sämre än med Lars och Jesper trots att jag tog det lite lugnare i början och körde upp till första utsiktsplatsen på 30 minuter.
Tog dock i mer upp till San Bartolome och fick 25:45 så det var helt ok.
Sen blev det lite lugnare körning tills det började branta till ordentligt igen och då gasa jag på igen.

Känns som det gott framåt här så någon nytta har träningen gjort.
Blev ett litet fikastop i Ayacata innan jag drog iväg till El Toscon där jag väggade förra året och fick hjälp av en snäll familj.
Men nu kom jag ifrån det andra hållet och skulle ner den branta stigningen istället.















Det blev sen vidare upp till Arternara och ner till Tejeda




























Riktigt fint som vanligt här nere i Gran Canaria.
Jag styrde sen upp till Ayacata igen där det var dags att åka hem igen.



























Blev ett härligt pass på 6 timmar och hela 3460 höjdmeter och 5043 kalorier brända enligt klockan.













Nu är det bara en dag kvar här. Tror det blir ganska lugnt i morgon då mina ben är ganska krispiga nu.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: