lördag 21 september 2013

Hammarby Hill XC

Då var sista långloppet kört för i år. Det var en snabb och torr bana som Hammarby Hill XC bjöd på.
De hade ändrat starten så den gick ifrån Hellas nu istället för vid Hammarbybacken som förut.
Passade mig lite bättre så jag kunde få värma upp lite innan backen.

Det var Fredrik Edin, Lars Bleckur, Jesper Dahlström, Stefan Dahl, Damian Herbert, Tomas Karlberg och jag som höll ihop i en klunga fram till Hammarbybacken.
Sen gasa såklart Fredrik, Jesper och Lars iväg. Jag lyckades köra på ganska bra så jag inte tappade för mycket på Stefan, Damian och Tomas.
Lyckades köra ikapp det lilla jag tappa så nu var det bara att försöka hålla sig kvar resten av banan.
Kände att jag inte var helt avslappnad i skogen av någon anledning och gjorde en del småmissar så jag kunde inte vinna så mycket tid där eller fick ta i mer än vad jag brukar.

Andra gången vi kom till Hammarbybacken så drog Damian, Tomas och Stefan iväg och jag orkade inte hänga på.
Efter några km så kom jag ikapp Stefan och vi börja samarbeta för att försöka komma ikapp Damian och Tomas.

Tyvärr så var de för starka och vi lyckades inte komma ikapp. På slutet av sista varvet så fick vi syn på dem inte all för långt bort men tyvärr var det för kort till mål så va han inte ikapp.
Det blev istället en uppgörelse mellan mig och Stefan där jag lyckades få till en bra linje och spurta om honom på slutet.

Blev då en 2:a plats i H30 för mig och hade jag kört herrelit hade det blivit en 5:e plats så det får jag vara nöjd med.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
Fullständiga resultat ifrån Hammarby Hill XC finns här.

Inga kommentarer: