måndag 24 mars 2014

Gokart och CRT möte

Idag var det möte med CRT. Dock skulle det inte börja förän 19:00 så då tänkte jag att jag tar en kort tur i Kista Centrum. O'Learys har ju en gokart bana nere vid parkeringen och de hade fått in nya gokarts så det ville jag såklart testa.
Det verkade som de nya bilarna accade lite fortare för det kändes inte som det gjorde så mycket när jag fick sladd nu utan jag fick upp farten ganska snabbt igen.
Oj vad kul det var att köra. Hornen växte ut ordentligt och blyfoten var ett faktum.

Det går tyvärr inte så snabbt när jag har gasen i botten hela tiden men oj vad rikligt det är att drifta i kurvorna.

Hade gärna kört några vändor till men sen var det dags att gå på möte.
Vi gick igenom mycket om Stockholm Ride.
Det är ett lopp ni måste testa och köra. Start och mål vid Medborgarplatsen lär bli riktigt grymt. Mitt i stan det är inte ofta det händer.

Inga kommentarer: