lördag 29 mars 2014

Keps Cup Vallentuna

Nu börjar tävlingsäsongen närma sig och idag var första tävlingen i Keps Cup serien.
Jag Ville och Flockhart cykla dit som uppvärmning.

MTB Täby som hade hand om tävlingen hade hittat en riktigt teknisk bana som var ganska platt. Borde passat mig som handsken med min nya heldämpade Scott Spark 900 Premium.
Tyvärr tyckte mitt blodsocker och rygg något helt annat.
Jag hängde med skapligt första varvet och lyckades till och med få ett KOM på Strava på banan. Men sen tog det tvärstopp. Hade över 3 minuters långsammare tid på de sista varven så det säger en del om hur långsamt det gick.
Men Sparken spann som en katt och sadelstolpen höll. Riktigt skönt med heldämpat och riktigt kul framför allt.

Det var många som kom dit och körde i det fina vädret och det var ett helt gäng med gamla rävar som cykla på 90 talet som kom dit och körde.
Nästa vecka blir det dubbelhelg med Keps Cup. Hoppas jag är lite bättre förbered då.
Sparken kan jag inte klaga på, den gick helt felfritt som vanligt.

Inga kommentarer: