lördag 8 mars 2014

Långfärd till Waxholm

Idag blev det en riktigt lång tur. Möte upp min gamla jobbarkompis Johan och några till vid Danvikstull.















Jag hade planen på att damma av racern då det var grymt fint väder och de skulle också köra landsvägshoj. Men då det fortfarande är en hel del grus kvar så fick det bli MTB:n.

Vi drog ut mot Värmdö och vidare mot Waxholm. Det var riktigt fin medvind så vi låg över 40km/h stundvis.



















Blev färjan över till Rindö sen försökte vi hinna med färjan till Waxholm men motvinden gjorde sitt så vi han inte med.















Vid Waxholm så blev det fikapaus. Det behövdes nog för mig för jag har knappt kört över 3 timmar på ett pass i år.
Blev en grymt god semla.



















Sen var det bara att köra hem i den härliga motvinden.
Det blev en hel del naturliga intervaller i backarna. När vi kom till Danderyd så började jag känna mig riktigt stum och fin i benen efter att ha dragit nästan hela passet och tryckt på i uppförsbackarna. Då hade det gott 4,5 timme och jag kände att jag började gå på ångorna nu.

Körde hem längs Edsviken och Ulriksdals slott och kom hem 13 mil och 5:15 timmar effektiv rulltid senare.



















Var helt slut så jag tog lite käk och en snabbdusch innan jag krascha i sängen och sov en timme.

Inga kommentarer: