söndag 23 mars 2014

CX TT Flatenbadet

Idag blev det lite CX TT vid Flatenbadet. Var lite osäker på formen då jag var lite seg efter gårdagens pass.
Dock kändes det helt OK i benen när jag hade cyklat ditt. Banan var ganska platt och hade några sandpartier där jag för en gångs skull kunde ha lite fördel med min MTB.
Jag kom ditt lite sent så jag han inte köra ett helt varv så när starten gick så gick jag in på Robins hjul som tog starten.
Låg där i 2 varv sen på 3:e så ryckte jag.
Såg att Mård och Justus var en bit ner så jag försökte håla tempo så att de inte skulle komma ikapp för lätt.
Det var dock vara Mård som kom ikapp. Låg i tätten och försökte hålla lite högre fart i sandfållorna så Mård skulle få jobba lite. 
Ut på 5:e varvet av 6 skulle man upp för en trapa. Tänkte att jag tar fart och cyklar upp så får Hans ta i lite mer när han springer så kanske han blir lite tröttare.
Dock svänger jag av för tidigt då jag ville gena i kurvan och får genomslag. Lyckas köra nästan ett halft varv men sen var däcket helt tomt.
Tråkigt när det gick så bra. Men Hans brukar alltid öka på sluter så jag vet inte om jag hade orkat hålla honom bakom mig ända fram till mål. 
Men han brukar komma om tidigare så det var kul att det höll så länge i alla fall.

Blev ett varv i Hellas på blå spåret på vägen hem. Var lite för lerigt för min smak fortfarande i skogen.
Körde till Hammarbybacjen och tog sen vägen genom stan.
Fick ihop 4 timmar idag också och nu med liten tävlingsfart i benen också.
Blev ovanligt många timmar för mig i helgen.
Fick ett KOM på CX banan också så jag häll nog skapligt bra fart:-)
Resten av eftermiddagen spenderades med Oskar, Jonatan och Anton i lekparken vid Linnea förskola.
De är som de tre musketörerna och håller ihop riktigt bra. Kul att se.
Oskar kom dit lite tidigare så han ville göra rutschkanan fin tills de kom då det var lite vatten där.
Han är så snäll Oskar.

Inga kommentarer: