torsdag 11 juni 2015

MTB Täby KM Cup Törnskogen

Ikväll blev det MTB Täby KM cup vid Törnskogen. Det är en av banorna som jag brukar träna på ibland som är ganska teknisk.
Tänkte jag skulle köra slut på mig idag så jag anmälde mig i elit som skulle köra 5 varv.
Var en härligt stort startfält på plats.




























Jag ställde mig längst fram med grabbarna och hoppades på en bra start då banan är väldigt smal och svår att komma om på.






































Jag lyckades ta starten men höll den bara till första backen där Ville och Gunnar gick om.
Körde på så gott jag kunde men hamnade lite i ett ingenmansland då jag varken såg någon bakom eller framför. Man såg i och för sig inte så långt.

Började få till tekniken på de sista varven då det var ett tag sen jag körde här.
Det är verkligen en grym bana som har det mesta och är riktigt flowig om man är pigg och får till tekniken.

När jag kom i mål visade det sig att jag kom 2:a då Gunnar hade brutit.

Min Scott Spark spann som en katt ikväll. Det var verkligen skönt att ha en heldämpad på den här banan. Det är mycket stenar och rötter på banan och den sväljer nästan allt. Riktigt skönt.





























Nu har jag fått 2 tävlingar den här veckan så det får räcka.

Inga kommentarer: