söndag 28 juni 2015

Ränneslättsturen avklarad

Idag var det då dags för Ränneslättsturen. Grymt fint väder och en torr och rolig bana.
Fixa upp tält och allt innan start så vi kunde sitta och relaxa lite sen.





























Blev lite uppvärmning med gänget innan start och då kändes det bra.






























Av någon anledning så hade mitt blodsocker gått upp till 17,5 två timmar innan start. Tog 5 enheter insulin för att få ner det. Hade varit bra innan frukost och jag tyckte jag åt som vanligt.
Sen 30 minuter innan start så var jag uppe över 20 av någon konstig anledning så jag tog 3 enheter insulin till.

Vid starten kändes allt bra.




























Hängde på bra längst fram i ca 15-20 kilometer men sen verkade det som allt insulin började värka helt plötsligt.

Fick hammaren delux och försökte stoppa i mig alla Enervit gels jag hade.
På andra lagningen fick jag stanna och hämta mer gel och dra i mig en flaska sportdryck och sen ta blodprov.
Tänkte att jag inte vill bryta när det är så grymt rolig bana och fint väder så jag fortsatte.

Inför sista loopen så började krafterna komma tillbaka och jag kunde köra på igen.
Kom ikapp en hel del och det kändes bra att det fanns lite krafter.
Lyckades köra upp mig till en 17:e plats till slut så det får jag vara ganska nöjd med ändå.






































Isak i teamet gick och levererade en fin förstaplats idag. Riktigt grymt kört. Han kom 7:a i elit också så han har bra kraft i pockarna.





























I herreliten var det Mikael Flockhart som tog förstaplatsen före Henrik Sparr och Daniel Brengdal.





























Här är resultatlistan för eliten och juniorerna.



Inga kommentarer: