onsdag 24 juni 2015

TT Årsta

Idag blev det långpass. Körde med Ville till Årsta där det vankades TT. Där hade de hittat en teknisk bana som gick upp och ner runt Årstaskogen som vi skulle köra 10 varv på.
Det var runt 30 pers som kom till start.















Det var ganska smalt så det gällde att komma iväg bra i starten. Tur jag lyckades stå längst fram som vanligt.

















Kom iväg skapligt bra i starten men bara efter några varv tog soppan slut. Hade inte tagit med mig någon sportdryck då jag inte visste att det var tävling fören jag ringde Ville vid 16 tiden.

Det var bara att försöka ta sig i mål på ångorna.
Sista varvet gick inte fort, det var knappt styrfart kändes det som.
Som tur var bjöd de på saft och bullar när vi kom i mål. Tror jag drack upp en hel liter, har aldrig varit så gott med saft som just då.




















Fick tillbaka krafterna lite efter det. På vägen hem tyckte Ville att vi skulle köra slut på oss igen så det blev 4 stycken 30 sekunders intervaller på full spätta.
Lyckades klå Ville alla gångerna, det är inte ofta det händer.
Nu är man lagom mossig så det får bli vila torsdag och fredag.

Inga kommentarer: