söndag 5 juli 2015

Dubbelt upp på Mörksuggejakten

Idag var det Mörksuggejakten. Strålande väder och torr, snabb och fin bana.
Teamet var laddat och vi var ett ganska stort gäng på plats.

Vi startade vid 10:00 sen var det bara att mata upp till Vidablick på runt 200 höjdmeter. Tappa som vanligt uppför men sen kom den där roliga och snabba utförslöpan och där kom jag ikapp ganska mycket.
Hamna i en grupp där det bara var jag och 2 till som drog. Försökte köra på lite på de smalare stigarna så att de skulle få jobba lite för att liga på hjul.

Kom ikapp en hel del på slutet men när det var 1,5 mil kvar så gjorde jag ett ryck utför där det var lite tekniskt och kom om ett gäng. Tyvärr så gillade inte min mage det och vände ut och in på sig igen.
Det är 3:e gången i år. Måste få bukt med det där.

Det var kul så länge det vara. Rullade i mål efter det och får vara ganska nöjd ändå. Var helt slut och orkade inte köra ikapp de som rulla om mig på slutet.

Eliten i Cykloteket Racing Team körde på riktigt bra. Lars Bleckur fick en efterlängtad vinst i stor still före våran EM kung Fredrik Seglarn Edin, kan inte bli bättre.
Här är dagens resultat i Elit.
H30 har vi här.
Och H40 här.
Nu är vi på väg hem igen och jag tror sängen väntar där hemma för jag är grymt trött nu.

Inga kommentarer: