fredag 17 juli 2015

XCE SM Isaberg

Idag var det dags för XCE och den första tävlingen av 2 för mig på detta SM i Isaberg. Det var en kort och snabb bana på 800 meter med en massa kurvor och ett dubbelhopp.
Det började med ett kvalheat där man körde själv på tid för att sen avancera upp och köra heta om 4 pers.
Blev lite stolpe ut precis som förra året, kom på en 9 plats och det var bara 8 som fortsatte i min klass. Var bara 1 sekund ifrån, men så är det när det är korta och snabba banor. Så går det när jag inte har lärt mig att hoppa ordentligt på dubbelhoppet, dags och gå hem och öva. Det är bara att ladda om igen inför morgondagen.
























Vi var ett gäng ifrån CRT som körde XCE idag. Bla Martin Eriksson, Isak Nordin, Hans Mård och Mats Allerstrand.
Fick några bilder därifrån också efter att jag själv hade kört.











I elitklassen var det inte helt oväntat Matthias Wengelin som gick och vann, fullständiga resultat ifrån XCE SM i Isaberg finns här.





Inga kommentarer: