torsdag 2 juli 2015

Gokart race

Ikväll blev det race på Gokartbanan. Vi blev hela 5 pers som kom ditt. Dock var det bara 3 som starta och 2 som kom i mål, nästan som en SWE-Cup.
Vi var nog lite sena med inbjudan. Men banan var grymt fin efter gårdagens fixande så det var kul att köra.

Jag tog starten och höl det första halvan av banan men sen kom Ville och Mård om.
Vid första A och B linjen så fegade jag och tog B linjen men lyckades komma in helt snett och flög över styret men lyckades landa ganska fint och fick bara lite skrapsår.

Sen var det bara att springa upp och hämta cykeln och köra vidare.
Mård lyckades också klotta och kavlade av däcket.

Vi hade bestämt att vi bara skulle köra 40 minuter så vi körde flest varv tills ledaren kört minst 40 minuter.

Ville tog hem det ganska lätt idag. Han är både stark och teknisk. Jag hängde på skapligt bra första halvan av banan men när man skulle ner ifrån toppen så bara drog han iväg på den steniga och branta stigen.
Jag var inte lika graciös på hoppet som var nere i botten av backen. Det roliga var att ju fortare man körde där desto lättare blev det. Det gällde bara att våga släppa på.
Kul var det. Jag måste börja köra mer i skogen igen så jag inte fegar så mycket.
Det är ju trots allt gratis fart att bara kunna släppa bromsarna.

Inga kommentarer: