söndag 7 januari 2018

Kompiscrossen final i Älta

Idag så var det dags för den sista deltävlingen i Kompiscrossen som skulle gå i Älta.
Jag som inte har fått ett pass över 2 timmar sen oktober typ tänkte jag skulle få ett distanspass också så jag cyklade ditt.
Strax innan  Hellas så börja klockan pippa men då jag hade den under kläderna såg jag inte var det var men antog att det var blodsockret som börjat sjunka. Jag hade varit lite hög under natten så insulinpumpen ville att jag skulle ta lite mer insulin till frukosten.
Jag hade dock tagit mindre än vad den sa just för att jag skulle tävla så jag tänkte att den pepp för att den börjat falla ifrån det höga blodsockret.
Sen börja den pippa igen när jag kommit till Älta och jag började känna mig väldigt seg så jag stannade och åt en liten godispåse.
Såg då att blodsockret låg på 3,5 med en pil neråt, ingen bra start innan ett race. Tog en godispåse till och cyklade till starten.

Vi tog ett testvarv innan det var dags för start och efter det hade blodsockret börjat gå upp lite och hade kommit till runt 6 mmol/l. Kände att det dock var lite lågt för att börja raca då jag redan drukigt upp det som gick av sportdrycken också så och inte hade något mer att dricka.
Jag tog en till liten godispåse precis innan start. När starten gick hade jag hela munnen full av vingummin och de var inte lätta att tugga när jag började köra.

Jag var fortfarande seg och var typ sist i starten kändes det som. Försökte tugga förbrillt för att få i mig de där vingummina men de hade blivit lite hårda i kylan och var snorhalla så de höll på att glida ur mun hella tiden.

Tänkte att jag måste få i mig dem om jag ska klara mig runt så jag satt som en kanin med en morot och bara gnagde.

Det tog mig 2,5 varv av 6 att få ner de där vingummina jag satt i mun vid starten, inte helt optimalt.
Började försöka köra på lite så gott det gick med det lilla jag hade i benen och kom ifatt ett par styckna. Dock på 5 varvet så kom Martin Eriksson som kört för CRT förut och var på besök här och varvade mig.
Så det blev bara 5 varv. Mina tider blev helt missirabla men jag fick till ett fint distanspass och det var en riktigt fin CX bana som hade en del krävande partier med 2 branta springbackar och en del skråkörning och lite sand.
Det var ett helt gäng som kommit dit för finalen och det var CRT:S Mats Allerstrand som tog hem den totala segern.

Fick med hela racet på film också så här kan ni se hur banan såg ut. Skönt med minusgrader då det var hårdpackat och fint.



Fick fylla på med lite mer mat på vägen hem sen då jag började bli lite hungrig igen så det fick bli en korv med bröd och en stor cola.

Skönt att äntligen få till ett distanspass.

Inga kommentarer: