måndag 22 januari 2018

Maxning på 2 km rodd

Idag blev det styrka på jobbet. Fick lite inspiration på ett maxtest på roddmaskinen då jag såg att de hade en på jobbet.
Jonas Bohr med flera i CRT teamet hade kört förut och satt SUB 7 som en tid att slå på 2 km.
Tänkte att det var lika bra att testa och se var jag stod någonstans.
Har ingen anning om hur hårt det är och min vana trogen så öppnade jag alldeles för hårt och körde på 1:30 tempo de första 2 minuterna och det straffade sig ganska snart.
Tempot gled neråt 1:45 som är medeltempot jag måste ha för att klara SUB 7 och på slutet var det mjölksyra i hela kroppen kändes det som. Blev inte de där raka snabba dragen den sista minuten utan det var bara att dra för kung och fosterland bara för att överleva. 
Men jag lyckades hålla mig under SUB 7 och rodde in på 6:50.

Det var riktig prologhosta efter den uttömningen.
Sen blev det lite styrketräning för benen efter det. Körde i maskinenerna då jag kände mig lite för skakis att köra med stång och fria vikter.

Blev lite coreträning för mage och rygg också. Kändes som det fick räcka för idag. 
1 timme fick jag ihop i alla fall.

Inga kommentarer: